Prosjekter

D18 Kronstadtunnelen og inntrekkstunnelen
Trikkelinjeprosjektet i Bergen omfattet utvidelsen av den historiske Kronstadtunnelen og driving av den nye Inntrekktunnelen, som Metrostav Norge gjennomførte med hensyn til begrensningene i bymiljøet.

Mer informasjon

Tverrslag Skøyen, K2C
Prosjektet omfatter utvidelsen av T-banelinje Fornebubanen i Oslo på 8 km med seks stasjoner, Metrostav Norge hadde ansvaret for drivingen av den nye K2C Skøyen...

Mer informasjon

E39 Lønset-Hjelset
Metrostav Norge AS bygget 7 nye bruer på den 9,3 km lange strekningen E39 Lønset Hjelset, inkludert Hageelvabrubrua med et spenn på 40,6 m og...

Mer informasjon

Ny tunnelbane Akalla-Barkarby, Sverige
Prosjektet Järfällatunneln omfatter en forlengelse av den blå T-banelinjen i nordvestlige Stockholm. Metrostav Norge AS deltok i driving av banetunneler, forbindelser og tekniske rom mellom...

Mer informasjon

Fv. 5878 Nye Nerlandsøybrua
Prosjektet Fv. 5878 Nye Nerlandsøybrua omfatter bygging av en 574 m lang bru mellom Nerlandsøya og Bergsøya som er grunnlagt på boret peler.

Mer informasjon

E18 Langangen-Rugtvedt, Grenlandstunnelen
Grenlandstunnelen, som er en del av E18 Langangen-Rugtvedt prosjektet, er 5,2 km lang og fungerer som omkjøring for Porsgrunn. Metrostav Norge AS driver to tunneler...

Mer informasjon

Fámjinstunnelen, Færøyene
Prosjektet omfatter driving av en 1200 m lang tunnel og bygging av en vei til landsbyen Fámjin, som Metrostav Norge gjennomførte under utfordrende geologiske og...

Mer informasjon

E8 Sørbotn-Laukslett
E8 Sørbotn-Laukslett-prosjektet omfatter bygging av en europeisk vei mellom Sørbotn og Laukslett, inkludert den 870 m lange Ramfjordbrua og 8 andre mindre bruer, kulverter og...

Mer informasjon

Tromsøtunnelene oppgradering
Prosjektet omfatter rehabilitering av tunnelsystemet i Tromsø, inkludert utvidelse av Mellomtunnelen til fire felt og driving av åtte nye tekniske rom, samt installasjon av vann-...

Mer informasjon

Boliden fjellhaller 23, 24

Mer informasjon